Rok 2027 Polska
Prolog
Przez
ostatnie czternaście lat, świat rzucił się na technologię
wirtualnej rzeczywistości. Od kiedy powstał Oculus rift, oczywistym
stało się, że stworzenie świata cyfrowego do którego
będzie dało się przenieść umysł gracza, to już tylko kwestia
kilku lat. Wszystkie wielkie firmy dosłownie biły się o
wytworzenie maszyny umożliwiającej na przeniesienie ludzkiej
świadomości do świata bez ograniczeń. Pomimo, że walka trwała,
końca nie było widać. Wydawało się, że im bardziej się
starali, tym dalej byli od ukończenia. Jednego dnia świat zamarł.
Cały internet przez dziesięć sekund dosłownie zamilkł. Ani jeden
post, ani jedna wiadomość nie zostały wysłane.
W roku
2027 Game Development Company rozesłało na cały glob informację o
wydaniu w przeciągu miesiąca pierwszej na świecie serii hełmów
wirtualnej rzeczywistości, wraz z pierwszą grą kompatybilną z tym
urządzeniem. Gra została nazwana Diverion Online. Gra MMORPG, w
świecie fantasy, oparta na najnowszych silnikach graficznych,
umożliwiających wytworzenie efektu prawdziwego świata. Zarówno
hełm jak i gra były tworzone przez najlepszych programistów
na świecie w idealnie zachowanej tajemnicy. Nawet rodziny
pracowników nie miały o nich pojęcia. Co wszystkich
zaskoczyło to niska cena obu tych rzeczy. Patrząc na ogrom tego
przedsięwzięcia i możliwości, było to zaledwie pięćset euro.
Pomimo, że na świecie ludzie byliby skorzy wydawać tysiące, oni
zadecydowali o łatwym dostępie, nawet dla tych mnie zamożnych.
Hełm
był urządzeniem niezależnym z już wmontowanymi wszystkimi
wymaganymi częściami. Po ogłoszeniu tego, wszystkie media w tej
samej chwili rozgłosiły w każdym zakątku świata, że technologia
weszła do nowej ery. Internet po tej chwili ciszy, dosłownie
wybuchł. Wszędzie wszyscy już o tym mówili, każda strona
zapełniała się informacjami i komentarzami na ten temat. „Hype”
na Diverion Online przekroczył jakikolwiek wcześniejszy. Nie było
osoby która po przeczytaniu tego, momentalnie nie zechciałaby
położyć rąk na tych cudach. Świat ogarnęła Diverionowa
gorączka. Game Development Company udostępniło opcję
zarezerwowania sobie swojego własnego hełmu i kopii gry. Pomimo
niskiej ceny, podobno cała kwota zwróciła się w ciągu
dwóch godzin. Był tylko jeden duży problem. Do Diverion
Online dostanie dostęp w ciągu pierwszego roku tylko dwadzieścia
tysięcy graczy, ze względu na możliwe problemu z przeciążeniem
serwerów.
Pomimo
tego, GDC poinformowało o tym, że stworzy grę zamienną, która
pozwoli reszcie świata posmakować możliwości hełmu który
nazwali „MANY”. Nie był to żaden skrót. Z jakiegoś
powodu, po prostu im to bardziej pasowało. Strona firmy pomimo
przeolbrzymiego ruchu, pozostawała cały czas aktywna, wrzucając
wszelkie nowości na bieżąco. Pomimo, że o firmie GDC nikt nigdy
wcześniej nie słyszał, nagle stała się leaderem popularności.
Dni mijały, a hype rósł. Ponad dziewięć milionów
zarezerwowanych hełmów i kopii Diverion Online, lecz tylko
parę tysięcy farciarzy dostanie się do gry. Reszta będzie musiała
się obejść smakiem...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz